Aceasta este pagina proiectului nostru PNRAS Ion Creangă

Toate informațiile legate de proiectul nostru vor fi afișate, anunțate aici.

  1. Obiectivele proiectului:

– Scăderea numărului de elevi care se află în risc de abandon școlar prin oferirea  de articole necesare procesului de școlarizare.

– Stimularea perfecționării cadrelor didactice prin sesiuni de formare în urma cărora să dezvolte abilități alternative de predare.

– Creșterea ratei de absolvire a ciclului de învățământ gimnazial prin organizarea de activități școlare conexe ariei curriculare.

– Creșterea procentului de elevi înscriși la Evaluarea Națională prin activități motivaționale și de învățare alternativă.

  1. Beneficiarii proiectului și grupul țintă:

– Beneficiarii proiectului sunt cei 96 de elevi înmatriculați în clasele V – VIII, cei 18 de profesori din cadrul unității noastre de învățământ.

O atenție sporită o vom acorda pentru :

– Elevi cu prezență scăzută la Școală

– Elevi cu rezultate scăzute la învățătură

– Elevi care au repetat cel puțin un an sau doi ani școlari

  1. Activitățile proiectului:

Activitatea 1 – Activități MATE

– Profesorii diriginți vor realiza un screening al elevilor din grupul țintă atât la nivelul clasei prin chestionarul SASAT cât și prin Fișa de Observare.

– Datele culese despre elevii aflați în risc de abandon școlar vor fi introduse în Observatorul  Școlii, în vederea elaborării planurilor educaționale de intervenție

– Secretara unității de învățământ, va introduce aceste date în sistemul SIIIR și se va îngriji de raportarea și comunicarea periodică în vederea ajutări planurilor la timp.

Activitatea 2 – Activități de prevenire

2.1 Workshop-uri online

Pe parcursul celor trei ani de proiect vor fi organizate în total șase workshop-uri care vor aborda tema violenței și a bullying-ului din mai multe perspective.

2.2 – Programul ,,Tot ce am nevoie pentru școala,, (activitate de prevenire)

– O acțiune de sprijin și stimulare pentru elevii aflați la risc de abandon școlar

– Un set școlar complet constant in: ghiozdan, rechizite, papetărie, cărți, auxiliare școlare. După prima lună de școală, elevii pot primi în fiecare lună materiale noi ( rechizite, papetărie, cărți), cu condiția să nu aibă mai mult de 5 absențe/lună.

Activitatea 3 –Activități de intervenție

3.1 Dezvoltare educațională prin activități remediate de meditații, lectura sau alte activități (activitate de intervenție)

Activitățile de ,,Dezvoltare educațională prin activități remediate de meditații, lectura sau alte activități,, se vor desfășura pe perioada întregului an școlar, vor avea frecvență săptămânală și vor fi susținute  de cadrele didactice din școală, Aceasta activitate poate cuprinde meditații la limba română, matematica, alte materii sau activități de lectură(în care vor fi incluse și audiții de carte și de muzică, activități de dezvoltare personală) .

3.2 Magia cărților. Spectacol online(activitate de intervenție)

Magia cărților este un proiect cultural ce constă în desfășurarea unui spectacol cu și despre (lectură, teatru și momente de magie), care se bucură de interpretarea a doi artiști(actor și magician) cunoscuți și îndrăgiți de elevi.

3.3 Excursii la obiective turistice, istorice și culturale din împrejurimile orașului/localității(activitate de intervenție)

Excursiile la obiective turistice, istorice și culturale din împrejurimile localității/orașului sunt activități extra curriculare de intervenție care includ participarea elevilor din grupul țintă la acțiunea care determină reducerea absenteismului și creșterea motivației elevilor pentru educație.

Activitatea 4 – Activitatea de compensate

4.1 – Cursuri de dezvoltare personală și profesională pentru cadrele didactice (activitate de compensare)

Câte 2 cursuri online cu tematica distincta în fiecare an, astfel ca la finalul proiectului vom avea 6cursuri online de perfecționare profesională, pe teme diferite: îmbunătățirea practicilor de predare , predarea remediată cu ajutorul tehnologiei, mentorat in vederea motivării elevilor, tehnici psihopedagogice de gestionare problemelor sociale ale elevilor, abordarea psihopedagogică a elevilor proveniți din familii destrămate sau cu tehnici de programare neurolingvistica

4.2 – Sală pentru studiu dotată cu mic mobilier și consumabile școlare (activitate de compensare).

Sala pentru studiu dotată cu mic mobilier și consumabile școlare este destinată să folosească elevilor din grupul țintă și face parte  din activitățile de compensare ale proiectului de finanțare.

Activitatea 5 – Digitalizarea procesului  educațional.

Învățarea online: activități de predare, învățare și evaluare folosind tehnologia  și materialele moderne de educație online(digitalizarea procesului educațional)

Minim o sală de clasă din școala noastră va fi digitalizată, prin dotarea cu table interactive(display), stație mobilă pentru încărcare inteligentă(evitând astfel riscul ca acestea sa rămână fără baterie pe parcursul orei)

Rezultatele așteptate

  • Diminuarea riscului de abandon școlar la cel puțin 10% dintre elevii din școala noastră aflați în grupul țintă
  • Îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevii grupului țintă din școala noastră în cadrul evaluărilor naționale
  • Creșterea procentului de elevi aflați în grupul țintă care finalizează învățământul gimnazial
  • Creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial din grupul țintă la evaluarea națională.

Astăzi, 26.09.2022, a fost semnat contractul de finanțare a proiectului nostru PNRAS (F-PNRAS-1-2022-2728) în valoare de 692.460 lei.

28 decembrie 2022

Anunț selecție experți proiect în afara organigramei

Anunt angajare personal in afara organigramei Scoala Humulesti 2022

Primele achiziții s-au făcut în decembrie 2022. Primele rezultate:

  • amenajare sală pentru studiu (subactivitatea 4.2):

  • Distribuirea rechizitelor:

  • activități remediale:

16 decembrie 2023

Anunț selecție experți proiect din afara organigramei

anunt final pnras 22

01.10.2024

Anunț selecție experți proiect din afara organigramei în cadrul proiectului PNRAS – ION CREANGĂ

Anunt angajare personal in afara organigramei Scoala Gimnazială Ion Creangă

30.09.2022

Comunicat de presă

comunicat pnras